сряда, 6 септември 2017 г.

Каланхое (Kalanchoe)


Обожавах каланхоетата. Преди години буквално се бях вманиачила в събирането на всички цветове. Това не беше така лесно както сега. Нямаше ги големите хипер-маркети за дома и градината, където днес мога да ида и да си купят 5 цвята в по 3 нюанса. Беше истинска мисия да се сдобия с бяло или жълто. И тъкмо бях успяла, и бяха тръгнали,  и имах грандиозни планове за тях... Изнесох ги на балкона - да напълнеят и заякнат за зимата, и за да не изгорят от слънцето, ги подредих край парапета, зад армирано стъкло. Толкова мислих, толкова се старах!
И тогава някой отгоре явно хвърли нещо, което... привлече ужасяваща колония хлебарки, която засякох да се укрива в... каланхоетата! :(
Толкова се шокирах, че не помислих. Грабнах една голяма торба, нахвърлях ги в нея и директно я свалих в контейнера. И никога повече не се реших да гледам каланхое. Знам, че онези гадини не бяха заради красивите ми цветенца, но... видя ли каланхое, полазват ме тръпки (да не казвам друго).
Обаче когато за рождения си ден получих това сладурче, направо се размекнах. И пак обмислям да си наредя различни цветове като дъгичка. Може да ми бъде мисия за догодина. Засега нека увардя това! Не съм го снимала в пълния му блясък - когато го получих. След прецъфтяването тъкмо посягах към ножицата да го подкастря малко, и видях, че има нови пъпчици, така че това е втората реколта. И продължава да цъфти, душичката ми!
Настанила съм го на слънчев прозорец без балкон отпред в компанията на още десетина други сукулентни, които ще представя по-нататък.

Каланхоето - колкото и невероятно да изглежда това, е сукулентно растение и следователно се гледа сравнително лесно. Не прави големи корени, т.е. не иска голяма саксия. Пие малко вода и може да бъде съсипано по-скоро с твърде много грижи, отколкото с липсата на такива. По-добре да попресъхне, отколкото да бъде преполято. Обича много слънце!

Понеже отдавна не съм гледала, направих бърза справка и тя казва през септември и октомври да си почине на тъмно, за да цъфти после през цялата останала част от годината. Ще видим!

Няма коментари:

Публикуване на коментар