четвъртък, 10 август 2017 г.

Еустома (Eustoma)



Моята любов са кактусите и сукулентните, но понякога и някоя друга красавица се настанява в сърцето ми. Този сезон това е Еустомата. Купих си лилавата (защото това е любимият ми цвят) от супермаркета миналата година и я презимувах успешно - в разрез с всички правила, които прочетох пост-фактум. А аз ги четох, откак тя цъфна отново напоследък. И стана просто неустоима! Затова сега й купих другарчета (розова и бяла) - отново от супермаркета, и стискам силно палци да са така сговорчиви и държеливи като нея. Защото панелното ми балконче направо светна с тях! А цветовете са много и дълготрайни, а и се отварят поетапно, така че мога да им се радвам цяло лято!
Заканила съм се да им осигуря правилно зимуване. Дано това не развали работата!

И така, според всичко, което прочетох, правилното отглеждане на Еустома изисква много и пряка слънчева светлина, но аз установих, че когато я сложа зад армираното стъкло на балкона, тя се чувства значително по-добре.
За поливането казват да е умерено, но аз я поливам по-обилно и тя очевидно ми се отблагодарява.
За зимуването... инструкциите са да се изреже ниско и да "спи" на тъмно и хладно място с минимално поливане. В никакъв случай навън, защото растението е южно! Аз смятам да ги спазя тази зима, но миналата - съвсем само по усет, просто отрязах прецъфтелите цветове и я преместих от балкона на стълбите. Там вероятно случайно съм уцелила относително верните температура и осветеност, но я поливах щедро цяла зима, даже чат-пат със сигурност съм я преполивала, защото мястото й ми беше малко неудобно за достъп и наливах напосоки.
Така че, аз считам, че Еустомата е яко и адаптивно растение, което носи много радост в дома.

Няма коментари:

Публикуване на коментар